Pages

Monday 24 December 2012

The Strongest Person

Assalamualaikum.Syukur ke hadrat ilahi kerana masih dikurniakn 2 nikmat terbesar iaitu nikmat Iman dan Islam juga nikmat Kehidupan.Tanpa semua nikmat ini ana x akan mampu untuk menulis.Insyaallah pada kali ini ana nak ajak dan bawa antum utk sma2 kita melihat dan mencari org y paling kuat di era ini..Siapakah org y paling kuat tu?Adakah org y memiliki tulang besi, urat dawai, atau adakah org y boleh kebal menahan segala-galanya ataukah org y mempunya kuasa spt ultraman dan sebagainya..Ketahuilah bhw org y paling kuat adalah orang yang paling bersabar..
Mesti antum semua pelik mengapa ya? Ini adalah kerana sabar merupakan kunci kepada ketenangan dan kebahagian. Orang yang sabar, air mukanya kelihatan tenang sekali.Teringat ana kpd seorang sahibah( ukhti Aimuni) dialah antara org y memiliki sifat sabar ini.Kesannya dia juga mampu menyenangkan org lain.Itulah aura y mampu dikeluarkan oleh org y sabar. Sabar bukannya satu sifat y mudah dimiliki kerana ketahuilah bhw dengan mengingati Allah barulah bait-bait sabar itu mampu dihasilkan dan automatiknya akan menghasilkan ketenangan y hakiki y bukan ingauan semata-mata.

 Ingatlah bhw orang yang paling kuat adalah orang yang bersabar. Moga kalian menjadi orang yang sentiasa besabar macam kawan ana nie...

 

No comments:

Post a Comment