Pages

Saturday 22 December 2012

Aku Memerlukan

saat hati ini penuh dengan kekosongan......
saat hati ini penuh dengan karat2 jahiliyah...
saat hati ini penuh dengan bintik2 hitam...
HANYA ALLAH SAJA YANG TAHU betapa perlunya ana mengisi hati ana yang dah lama ana biarkan terbengkalai begitu saja tanpa penjagaanku.hatiku sudah kian lama rosak kini tiba masanya untuk ana perbaikinya semula.


tiba2 ana teringat pesanan dri seorang kawan ana,dia kata 'hati kita akan menjadi gelap jika kita sering melakukan perkara yang berdosa.jadi untuk memutihkan kembali hati kita yang sudah dipenuhi dengan bintik2 hitam ini kita haruslah sentiasa melakukan amal kebaikkan seperti menghadiri majlis ilmu supaya hati kita ini sentiasa terisi dengan pengetahuan atau ilmu yang membimbing kita untuk berjihad di jalan Allah,bibir kita sentiasa menyebut nama Allah (zikir) agar kita sentiasa mengagung-agungknNYA,solat 5 waktu spya kehidupan kita sentiasa terpelihara olehNYA,membaca Al-Quran keran itulah satu2nya menjadi petunjuk kepada hamba2 Allah.Oleh itu, insyaAllah hati kita akan penuh dengan An-Nur (cahaya)'. Ketika itu baru ana sedar betapa hinanya,betapa kerdilnya diri ini.Ana jarang sekali melakukan perkara seperti yang kawan ana pesan itu.


Jangan sesekali kita melakukan perkara yang boleh menyesatkan hati kita kerana hati kita akan menjadi keras seperti batu ketika itu kita


No comments:

Post a Comment