Pages

Friday 4 January 2013

Special for me and for u..loVe U sO mUcH..


Assalamualaikum..selamat bertemu semula.. 

selamat pagi Malaysia.. Selamat pagi pembaca yang budiman..ha3..eh2,pagi ni rasa macam nak sambung tulis blog je..Alhmdulillah tertulis juga saya dalam blog ni..hari ini nukilan saya yang keempat..Alhamdulillah Allah bagi kekuatan untuk menulis coretan di blog ini..Saya bukan baek sangat nak nasihat orang tapi saya bawa ini untuk kalian..for me and for you...special for me and for you..specialkan untuk kita ja??orang lain yang tak baca rugi tau...sebab?? nk tahu bacalah!! Pagi tepat pukul 8.00a.m.. saya ada terbaca satu artiel..artikel ka panggil??apa2 je lah..artikel ni nak kongsi dengan awak..awak bacalah..special tau!!! :D Saya sayang sangat kat awak FBI!! tu sya nak kongsikan pesanan rasullullah untuk  awak..biar kita masuk syurga sama2..jika saya jatuh pinpin tau tangan saya..kalau awak jatuh insyaallah saya pinpinkan..biar kita sama2 berjaya..bukan didunia sahaja tapi diakhirat jua..

BACALAH WAHAI SAHABAT KU!!!

PESANAN RASULULLAH PADA SITI 

AISYAH...

Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : 


“Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum 


melakukan empat perkara, Iaitu :


1. Sebelum mengkhatamkan Al Qur’an,


2. Sebelum membuat para nabi 

memberimu syafaat di hari akhir,


3. Sebelum para muslim meredhai 

kamu,


4. Sebelum melaksanakan haji dan 


umrah….



“Bertanya Aisyah
“Ya Rasulullah.. .. Bagaimana anakanda dapat melaksanakan empat perkara seketika?
Rasul tersenyum dan bersabda : “Jika engkau tidur bacalah : Al Ikhlas tiga kali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur’an. Bismillaahirrahman irrahiim, Qulhuallahu ahad’ Allahushshamad’lam yalid walam yuulad’ walam yakul lahuu kufuwan ahad’ (3 x)
Membacalah selawat untukKu dan para nabi sebelum ku, maka kami semua akan memberi syafaat di hari kiamat.
Bismillaahirrahmaan irrahiim, Allahumma salli ‘alaa saidina Muhammad wa’ala ali saidinaa Muhammad ( 3 x )
Beristighfarlahuntuk para muslimin maka mereka akan meredhai mu.
Astaghfirullahal azim allazi laa Ilaaha illaa huwal hayyul qayyuum wa atuubu ilaih ( 3 x )
Dan perbanyaklah bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir maka seakan-akan kamu telah melaksanakan ibadah haji dan umrah”
Bismillaahirrahmaan irrahiim, Subhanallahi Walhamdulillaahi walaailaaha illallahu Allahu akbar(3 x )

Sekian untuk ingatan kita bersama.
* Sebarkan kisah ini kepada saudara Muslim yang
lain. Ilmu yang bermanfaat adalah salah satu amal jariah yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya walaupun dia sudah mati.
Yang itu saja saya ingin kongsikan buat kalian...asiff kalau ada kekurangan...biasalah saya seorang manusia yang sangat lemah..pray for me ye..

No comments:

Post a Comment