Pages

Saturday 5 January 2013

ha3 aku kena tipu!!



Assalamualaikum...tak jawab berdosa tau...

ni apa yang saya belajarlah di SEKOLAH MENENGAH AGAMA IBRAH org yg bagi salam tu sunat,yang jawab salam tu wajib.. so tunggu apa lagi jawab la salam..ha3..wah!!kenapa dengan aku nih tak tidur lagi..mybe gembira sangat kot..tapi nak gmbira sebab apa???(soal diriku yg belum terlelap) ha3 ayat x sedap..jam sekarang pukul 2.19 pagi..ini merupakan hasil nukilan pertama ku didalam blog ini..semoga nukilanku ini memberi manfaat kepada semua..kalau ada kekurangan jangan segan silu menegur tau..Pertama sekali ingin saya memeranjatkan rasa kesyukuran kehadrat ilahi kerana menguniakan saya result pmr yang sangat baik untuk saya..sememangnya tidak menyangka mendapat keputusan sebergini.. awal-awal lagi saya tidak  menaruh harapan yang tinggi dalam pmr..takut tak dapat capai apa yang diinginkan..erm..tak tau nak cakap apa..ni nak tunjuk (pencapaian sangat baek dari SMA Ibrah!!!Lulus 88.6% dgn 9A (3) 8A(3) 7A(3) 6A(2) 5A(2)4A(3) 3A(3) 2A(3) 1A(2) 

semoga pencapaian lebih baik untu tahun hadapan..doa2kan lah untuk kami FBI yang aan memduduki SPM pada 2014

terima kasih (syukran) semua murobbi Ibrah n makcik2,pakcik2 bersusah payah untuk kami semua.. :D bangga tak dapat murobbi sebergini??mestilah kan.. murobbi yang lain daripada yang lain..tak pernah jumpa murabbi sebergini selain di ibrah!! betul tak???hari ni  merupakan hari yang gembira buatku dan teman2ku yang lain..saya sangat yakin mesti semua gembira dengan kejayaan yang diperolehi..siapa tak gembira,kalau mak ayah gambira.. hari ini saya telah mengembirakan orang tuaku dan keluarga terdekat.. mereka sangat gembira dengan keputusanku..betul ke mereka gembira dengan keputusanku betul la tuh..takkan menyampah pulak...yang paling penting sekali kita telah menyumbangkn kejayaan kita pada islam dan ibrah..betul tak kawan2..segala penat lelah terbayar dengan kejayaan ini.tadi pergi sekolah tengok wajah2 mudir,guru2,ustaz,ustazah dan murobbi2..dulu tak cukup tidur berjaga 2/3 pagi untuk study..bangun seawal 4/5 pagi..orang lain tidur nyenyak kita belaajar..pantang macam2 tak boleh makan keropok,asam dan benda2 yang masam...tetapi sekarang  horey!!mana boleh horey!! 2013 nanti ada exam lagi SMRA...buat teman2 yg belum berjaya lagi, jangan putus asa,masih ada masa..PMR apa la sangat..SPM yang sangat penting untuk masa depan kita..yang menentukan kemana kita akan pergi terus bekerja ka?,meyambung pelajaran ni rusia ke? (Pasai pa cakap rusia?? Aq nak p rusia ka??)hati berbisik,di mesir ke?,ataupun diuniversiti tempatan...rezeki seseorang mana nak tahu..tapi kita lupa Allah sudah menentukan arah tuju kita,,walaupun kita tidak mengetahunya.. apalah sangat PMR nih kalau nak dibandingkan ujian Allah diakhirat kelak..ini Cuma ujian dunia sahaja..maaf, diatas itu bukanlah tajuk asal ana.tajuk nukilan ana hari ini ialah 

MUI (MAJLIS ULAMA’ INDONESIA) Minta Umat Islam Tak Ucapkan Selamat Natal dipetik dari Redaksi Salam-Online – Rabu, 5 Safar 1434 H / 19 Desember 2012 16:10

JAKARTA (SALAMPOS): Umat Kristen sebentar lagi akan merayakan Hari Raya Natal pada 25 Desember. Itu artinya tidak sampai sepekan lagi.
Sebagai Muslim, bagaimana seharusnya menyikapi perayaan Natal tersebut? Bolehkah mengucapkan selamat Natal kepada kerabat atau teman yang Kristiani?
“Sebaiknya nggak usah ajalah,” ujar Ketua Majelis Ulama Indonesia, KH Ma’ruf Amin, di kantornya, Jakarta, Rabu (19/12/2012) sebagaimana dikutip tribunnews.
Ma’ruf juga meminta agar umat Islam tidak menghadiri perayaan Natal karena tindakan tersebut adalah haram. “Ada fatwa MUI supaya tidak boleh ikut acara ritualnya. Karena itu ibadah. Haram untuk mengikuti acaranya,” tegasnya.
Walau demikian Ma’ruf tetap mengimbau kepada seluruh umat Islam di Indonesia agar menjaga kerukunan saat umat Kristen merayakan Natal. Menurutnya, penting untuk menjaga kerukunan. “Kalau untuk perayaan ini (Natal), tentu kita harus menjaga kerukunan dan toleransi,” pungkasnya.


Wah!! saya baru tahu semua tu..hah!!bertapa jahilnya diriku ini..Ingat gi masa kecik2 dulu,suka sangat tegok cita time krismas..santa clous la apa lah..santa clous bgi hadiah la..semua tu tak wujud pon..bohong semata2..wah!! kna tipu..ha3
Ok setakat ini saja nukilan saya pada hari ini...semoga apa yang disampaikan berguna utk semua.saya  harap semasa nukilan saya ini tidak ada yang memyinggup perasaan seseorang..jika ada ana ingin memoon kemaafan..k..bye..selamat bercuti.. eh!! dah nak bais cuti dah buat SMA IBRAH...

maaf lambat post kerana ada masalah sedilkit semasa nak post benda nih..Wasalam.. 

SEKOLAH MENENGAH AGAMA IBRAH

tetap dijantung   eh2!!! tetap dihatiku




No comments:

Post a Comment