Pages

Monday 21 January 2013

aku rase, i've fallen in love

assalamualaikum ya hmba2 Allah.....kaifahalk??..alhamdulillah ana berpeluang utk brkongsi cerita ngan antunna semua wlaupun agk kepenatan (bru blk dr sklh la ktaknnn) insyaAllah slgi nadi ana msh berdenyut utk jihad di jln Allah ana xkn berhenti utk kongsi beberapa ilmu, kisah/cerita dgn pra pengunjung setia blog FBI ni yeee :) arinii tajuk die khas utk remaja2 di luar sna yg tgh dilamun cintaaa dgn BOY/GIRL couple...

bila ana dok kt sklh yg suasananya yg agk bebas pergaulan ana dpt beberapa pengalaman yg bru psai cinta cintun niee...dulu bila ada org laki ngorat kita mstii ada ja kwn yg kta 'weh jgn percaya laa kt laki tu..laki ni kdg2 hanya nk permainkn perasaan kita ja tau arkkk..depa just nk test kita ja bknnya suka kt kita betoi2 pun' perempuan tu pun nk percaya laki tu ka kwn dia kaa last2 dia lebih memilih laki tuu...dkt sklh ana ni laki2 semuanyaa stail nk pekena bdx perempuan yg dok menggatai terlebih...bdx laki kelas ana akn kta kt bdx perempuan 'weyy aq suka hg la' padahai depa sja ja nk test kita jaa...so kpd SWEET COUPLE diluar sna jgn laa dok cinta2 lgiii bljq dulu,lps bljq tu bru la nk cinta ka kawin ka....

sebuah kisah.......

Amar: nmpk mcm naufal je tu...apahal nmpk mcm sedih lak ni? Assalamualaikum Naufal!

Naufal:Waalaikumusalam....oh amar..ingatkn spe tdi heheehhh

Amar:apahal muka sedih2 nie?cube citer ade problem ke? ce citer,ce citer

Naufal:eh,mne ade problem pape pon,hahahah

Amar:drama air mata td tu ape?

Naufal:saje terase sentimental la plk ari nii... :p OH CHENTAA!!

Amar:ehh? jatuh cinta? tp aku dh ada tunang lh..lagipun...laki ngan laki mna blh kn..

Naufal:erk..bukan dgn ko la munyittt!..TAPIII bkn cinta maksiat tau!!errrr...cane nk explain ehh?errr....aku        start sayang kt dia ni lama dah....tpi aku simpan je dalam hati...yela,takut x berbalas hehehe...tapi ko tau? hari ni aku dpt tau yg dia pun SAYANG and RINDU kt aku jgk huhuhu...

Amar:iye?ko tahu dri mne?

Naufal:dalam surat nie dia ada ckp!!meh la bace~best woo~bace la! hee...

Amar:surat?org pkai surat lagi ke? errrr tanak ahh.bukan surat aku...

Naufal:bace la!!

Amar: err...okay2

isi kandungan surat i2......

suatu hari...Nabi Muhammad S.A.W bertanya: 'siapakah hamba Allah yang mulia? sahabat menjawab: 'para malaikat ya rasulullah' sahabat yang lain: 'tentulah para nabi,merekalah yang mulia.' Nabi tersenyum lalu berkata: 'ya mereka mulia,tetapi ada yang lebih mulia.' para sahabat terdiam lalu berkata: 'adakah kami yang mulia itu?.
Nabi berkata: 'tentulh kalian mulia,kalian dekat dgnku,ttpi bkn kalian yang aku maksudkan.' Nabi menundukkan wajahnya,Baginda menitiskan airmata sehingga membasahi pipi dan janggutnya,lalu berkata: 'whai sahabatku,mrka adalah manusia2 yg lahir jauh setelah wafatnya aku, mereka terlalu mencintai Allah dan tahukah kalian, mereka tidak pernah melihatku, mereka tidak dekat dgnku seperti kalian, mereka sgt rindukan aku dan salsikanlah whai sahabatku bhawa AKU SANGAT RINDU PADA MEREKA...MEREKALAH UMATKU!! UMMATI! UMMATI!'.

Amar n Naufal: wahhhhhh!! ALLAHUMMA SALLI ALA MUHAMMAD WA ALA ALI MUHAMMAD..




itulh cinta yg seharusnya kita miliki bknnya sprt zaman skrg berpacar pacarang dgn bkn muhrim!

so ambil iktibar yerr semua! :) ~ukhti izzati s~




No comments:

Post a Comment