Pages

Saturday 2 March 2013

aku hamba yang lemah

Assalamualikum smua!!!tak jawab berdosa...kepada pembaca yang budiman,semoga Allah meredhai kalian!! wah!!bersawang jugak blog kite niey..ye lah mstilah bersawang sebab kitekan budak kolah lagi..mesti la tak update blog nih..lagi p0n budak2 ibrah kan semuanya duduk asrama..syukran kepada sahabat saya iaitu NURUL IZZATI MOHD SALLEH   a.k.a kak long dan MIRZA HANNANI  a.k.a mirza gentut kerana terus mengUPDATE blog kite nih...depa 2 org tuh tak sekolah ibrah dah..SEDIH!!..yang IZZATI SALLEH a.k.a kak long tuh pindah kolah laen..SMA FAIQIAH DAIMIAH..atas alasan tertentu ..yang sorang lagi tu nak g mesir..nak p bumi anbiya'...untung la dapat p mesir muda2 lagi..yang aku n masih dok kat Malaysia berbalik pada tajuk saya pada pagi ini ialah"aKU SEORANG HAMBA YANG LEMAH!!!! Ya Allah,kuatkanlah jiwaku,kuatkanlah jiwaku..aku seorang hamba yang tak tahu bersyukur dengan nikmatmu,aku nak jadi hamba yang bersyukur!!! teringat 1 kisah iaitu pada suatu malam aisyah melihat rasullullah menunaikankan solat sehingga kaki baginda bengkak..aisyah bertanya pada rasulullah "wahai rasulullah kenapa engkau wahai rasullullah bersusah payah menunaikan solat sehingga kakimu bengkak padahal engkau telah  dijamin masuk syurga?"jawab rasulullah "salahkah aku untuk menjadi hamba yang bersyukur?" Ya Allah,aku ni selalu mengeluh dengan nikmat yang engkat berikan padaku..aku selalu mengeluh..tetapi rasullullah tak pernah mengeluh malah melakukan solat sehingga kaki baginda begkak padahal baginda dijaminmsuk syurga.. aku sangat lemah.. bagaimana nak jadi pewaris islam ???kalau diri begini??..bagaimana nak jadi da'e yang hebat dan diredhai Allah????tepuk dada tanya iman..baru2 ni, malas melanda dalam diri,malas solat tahajud,malas hafal al-Quran,malas study,semuanya malas..kalau time nak hafal al-Quran suka dok sembang2 sampai tak sempat hafal..klu sempat pon sikit ja.klu time prep rasa macam nak tidoq je..abis2 prep pkul 10.45 mlm terus tidoq atas katil..bertapa nikmatnya tidoq kalau boleh nak tidoq ja..Ya Allah kenapa dengan diri aku nih!!! dah la nak exam dah!! 9 hb march ni nak exam bulanan..dah la tak buat persiapan lagi untuk exam bulanan ni.. DOAKAN KEJAYAAN SAYA TAU!! dengan semangat yang jitu,balik asrama esok aku nak lupakan semua perkara yang tidak berfaedah dan semua yang membuang masa dan semua perkara yang Allah tak suka...aku nak jumpa dan nak berkepet dengan sahabatku..dan aku nak bercinta dengannya dulu...BUKU oh BUKU!! aku rindu nak berkepet dengan hang dan rindu nak tidoq ngan hang dan nak p mana2 pn ngan hang..p sana SIFAT MALAS..p sana!!!aku tak nak dok kawan ngan hang...mulai sekarang aku nak bercinta dengan buku..tahun ni SMRA!!! fighting!! utk ISLAM, UTK IBRAH dan utk DIRI SENDIRI dan untuk MASA HADAPAN!!! Ya Allah bantulah diriku ini :D aku nak buktikan kepada masyarakat bahawa semua pelajar IBRAH boleh berjaya walaupun dalam serba kekurangan!! PELAJAR2 IBRAH BOLEH BERJAYA !!! pelajar2 hebat2 belaka!!!

NUKILAN : hamba yang lemah * kerdil *hina

No comments:

Post a Comment